Externa Nyheter

Jonas Sjöstedt skall leda V till framgång!

Nu står det klart! Jonas Sjöstedt är den som kommer att leda Vänsterpartiet framöver. Detta med hela partiet bakom sig. Jonas har en stor skepsis till EU vilket har använts som argument inför kommande EU-val i Juni 2014. Han presenterades också som en stark ledare som inte sparar på krutet, han redovisar vad han verkligen står för – även om det ibland kan upplevas som provocerande, var det en talare som påpekade.

När Jonas klev upp i talarstolen kändes det genuint – rätt! Han tog ansvaret direkt och visade sig vara rätt för uppdraget. I sitt tal påpekade han partiets utveckling och att demokratin finns som en stark kraft inom partiet. ‎”I V är det verkligen medlemmerna som har makten”, säger han ganska direkt in i sitt tal. Samtidigt så tackar han Lars Ohly med orden “Ditt outröttliga arbete har lagt grunden till att vi nu växer.” Vidare säger Sjöstedt att han ser fram emot ett totalt samarbete med Ohly framtill och under valrörelsen 2014. Detta speglar hans ödmjukhet!

Sjöstedt visade också sympati för de vänsterpartister som gärna hade sett en annan vinnare. Han säger bland annat, till dem som helst sett Rosanna Dinamarca som vinnare, “Jag kommer att vara eran ordförande också.”

Ett stort grattis till Jonas! Ett mycket stort tack till Rosanna Dinamarca, Hans Linde och Ulla Andersson. Alla kandidater har visat vad Vänsterpartiet är. De har också lockat till sig nya väljare och under sin “turné” har de lyckats visa partiets bredd!

Vänsterpartiet är på väg mot framgång, med solidaritet som sitt redskap!

>>Jonas Sjöstedts blogg
>>Se Jonas tal här